woensdag 18 november 2009
Hole-in-one in een beha
Golf wordt steeds populairder in Japan. Ook bij vrouwen. En dat heeft zo zijn gevolgen. Japan is immers een zeer dicht bevolkt land, waar weinig plaats is om golf te spelen. Vandaar een nieuwe uitvinding: de golfbeha. Triumph International Japan heeft een zekere reputatie. Twee keer per jaar ontwikkelt het bedrijf een bijzondere beha: de shopping bag bra, de beha op zonne-energie en de beha voor dames die hardnekkig op zoek zijn naar een man. We weten niet goed wat we ons daar allemaal bij moeten voorstellen, maar sedert gisteren wel bij hoe een golfbeha eruit ziet, de soutien voor de enthousiaste golfspeelster. Of zoals Triumph het omschrijft: de drukke zakenvrouw die weinig tijd heeft, moet ook de kans krijgen om snel een balletje te slaan.Die zakenvrouw zou dus rondlopen in een grasgroen bovenstuk en een lichtroze mini-jurkje. Als ze dat bovenste gedeelte uitdoet, transformeert dat als bij wonder in een 1,5 meter lange groene oefenmat. Bij de bustehouder worden overigens ook enkele accessoires geleverd, zoals een tee (vlaggetje om plaats bal aan te duiden) en een stel golfballetjes. De bewaarplaatsen daarvan kunnen de mannelijke fantasie misschien vreselijk op hol doen slaan, maar het blijkt om een zak in het rokje te gaan.Dat rokje kan ook al worden uitgedaan en verandert dan in een vlag waarop te lezen staat 'be quiet', dit om rumoerige toeschouwers tot kalmte aan te manen bij een cruciale slag.Als het 'matje' uitgerold is, komen er logischerwijze twee 'holes' te voorschijn en elke balletje dat daarin wordt geput, wordt - via een ingebouwde luidspreker - beloond met de kreet 'nice shot'.Jammerlijk detail voor de geïnteresseerde, druk bezette Vlaamse zakenvrouwen: de golfbeha is - zelfs in Japan - nog niet in de handel.